Υποέργα του ΔιαΠΕΓ / Υποέργo 17 


Σύνδεση της πιστοποίησης στη Γαλλική και Ιταλική Γλώσσα με την εκπαίδευση
 

Όπως είναι γνωστό, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου έχει αποφασίσει και έχει επίσημα ανακοινώσει στο Υπουργικό Συμβούλιο αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα, μία εκ των οποίων είναι η ενίσχυση της σημασία των ξένων γλωσσών, τόσο μέσω της καλύτερης αρχικής και συνεχιζόμενης κατάρτισης των καθηγητών, όσο και μέσω της εισαγωγής της πιστοποίησης στο σχολείο. Αυτό το Υποέργο έρχεται να ικανοποιήσεις τις απαιτήσεις της πρόσκλησης 79, όπως εξειδικεύονται στη Δράση 3 (σελίδες 13 - 14) και να συμβάλει έτσι στην υλοποίηση του μεταρρυθμιστικού εκπαιδευτικού σχεδιασμού του Υπουργείου.

Το εγχείρημα, ωστόσο, είναι πολύ δυσκολότερο από όσο φαίνεται, επειδή το ΚΠΓ, όπως και κάθε άλλο σύστημα πιστοποίησης, προϋποθέτει και επιβάλλει μία διαδικασία εξωτερικής αξιολόγησης, ενώ το σχολείο έχει ως βασική συνιστώσα την εσωτερική αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών, μεμονωμένα και ως συνόλου. Η κύρια προσπάθεια των συνεργατών αυτού του Υποέργου θα είναι να κάνουν τα δύο είδη αξιολόγησης συμβατά και αμοιβαίως ωφέλημα (βλ. παραπάνω και το ΠΕ 2.16.04).

Κάτι που θα διευκόλυνε ιδιαίτερα αυτή την προσπάθεια θα ήταν η αύξηση των ωρών διδασκαλίας της ξένης γλώσσας ανά εβδομάδα, προαιρετικά, μόνο για μαθητές που επιθυμούν να υποβληθούν σε αξιολόγηση για απόκτηση πιστοποιητικού. Κάτι τέτοιο θα διαφοροποιούσε φανερά: α) τη διδασκαλία και την αξιολόγηση του βαθμού επίτευξης των στόχων του προγράμματος που έχει εκπονήσει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο από β) την ετοιμασία και την εξωτερική αξιολόγηση των μαθητών με στόχο την πιστοποίηση. Στην αγγλική υπάρχει διαφορετικός όρος για καθεμία από τις δύο αυτές μορφές αξιολόγησης, γεγονός που επιτρέπει στον ομιλητή αυτής της γλώσσα να συνειδητοποιήσει τη διαφορά, που ο Έλληνας ομιλητής συνήθως δεν κατανοεί. Στην εσωτερική αξιολόγηση γίνεται αναφορά με τον όρο achievement ή attainment evaluation, ενώ στην εξωτερική με τον όρο proficiency evaluation.

Οι εργασίες που θα εκτελεστούν στο πλαίσιο του παρόντος υποέργου θα έχουν ως «σενάριο» την ετοιμασία των μαθητών για τις εξετάσεις του ΚΠΓ εκτός του υπάρχοντος ωραρίου και του υπάρχοντος προγράμματος. Παρά το γεγονός αυτό, θα επιδιωχθεί συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, το οποίο, θεσμικά, ρυθμίζει, ή εισηγείται στο Υπουργείο, τα ζητήματα του «κανονικού» σχολικού προγράμματος.

Επιστροφή στα υποέργα του ΔιαΠΕΓ


 

ΤΟ ΕΡΓΟ ΣΥΓΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ  ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΘΝΙΚΟΥΣ ΠΟΡΟΥΣ