Υποέργα ΣΑΠιΓ  / Επιμόρφωση και συγκρότηση μητρώου αξιολογητών Αγγλικής

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΜΗΤΡΩΟΥ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΩΝ ΑΓΓΛΙΚΗΣ
Επιστημονική υπεύθυνη: Λέκτορας Ε. Καραβά

Η συστηματική επιμόρφωση εξεταστών προφορικού λόγου και βαθμολογητών γραπτού λόγου αποτελεί σημαντικό στόχο στις εξετάσεις του ΚΠΓ στην Αγγλική επειδή συμβάλλει ουσιαστικά στη εγκυρότητα της εξέτασης προφορικού και γραπτού λόγου και στην επίτευξη της βαθμολογικής και διαβαθμολογικής αξιοπιστίας των προφορικών και γραπτών εξετάσεων .

Στη διάρκεια του υποέργου επιμορφώθηκαν 3.500 περίπου επιλεγμένοι καθηγητές αγγλικής που αποτελούν το σώμα αξιολογητών Αγγλικής (δηλαδή εξεταστές προφορικού λόγου και βαθμολογητές γραπτού λόγου) οι οποίοι εφόσον ανταποκρίνονται στα ζητούμενα θα καταχωρηθούν στο επίσημο Μητρώο Αξιολογητών Αγγλικής.

Η διαδικασία αυτή είναι σταδιακή. Αφού επελέγη ο αριθμός των καθηγητών αγγλικής που θεωρείται απαραίτητος για τη διενέργεια των εξετάσεων, οι επιλεγμένοι καθηγητές αυτοί παρακολούθησαν επιμορφωτικά σεμινάρια τα οποία εκπόνησε η επιστημονική ομάδα. Με τη διενέργεια σεμιναρίων επιδιώχθηκε:

  • Η λεπτομερής ενημέρωση των επιμορφούμενων σχετικά με την πρότυπη μεθοδολογία αξιολόγησης της γνώσης ξένων γλωσσών του ΚΠΓ.

  • Η ειδικότερη ενημέρωσή τους σχετικά με τα ζητούμενα και τον τρόπο διεξαγωγής της προφορικής εξέτασης σε κάθε επίπεδο γλωσσομάθειας.

  • Η εκπαίδευσή τους στη διάκριση των επιπέδων γλωσσομάθειας.

  • Η κατάρτισή τους ως προς τις επικοινωνιακές πρακτικές που θα πρέπει να υιοθετούν για την προφορική εξέταση κάθε επιπέδου γλωσσομάθειας [interlocutor training].

  • Η κατάρτισή τους ως προς τη χρήση του προτύπου (μοντέλου) βαθμολόγη­σης με στόχο την εξασφάλιση βαθμολογικής και διαβαθμολογικής αξιοπι­στίας.

Στη διάρκεια των σεμιναρίων έγινε έλεγχος των δεξιοτήτων των επιμορφούμενων αξιολογητών αγγλικής. Το τελευταίο στάδιο αξιολόγησής τους έγινε με τη μέθοδο παρατήρησης «επί τω έργω», δηλαδή στη διάρκεια της εξέτασης ή βαθμολόγησης.

Όσοι αποδειχθούν πλήρως ικανοί, θα εγγραφούν στο Σώμα Αξιολογητών Αγγλικής και κατόπιν στο Μητρώο Εξεταστών-Βαθμολογητών Ξένων Γλωσσών και παράλληλα θα εκδοθεί σχετική βεβαίωση.

Επιλογή των εξεταστών και βαθμολογητών

Παραγωγή επιμορφωτικού υλικού και εκπαίδευση επιμορφωτών

Παραγωγή επιμορφωτικού υλικού και διενέργεια σεμιναρίων για εξεταστές

Έλεγχος δεξιοτήτων επιμορφωμένων εξεταστών

Παραγωγή επιμορφωτικού υλικού και εκπαίδευση συντονιστών

Παραγωγή επιμορφωτικού υλικού και εκπαίδευση βαθμολογητών

 Έλεγχος δεξιοτήτων βαθμολογητών

Το Μητρώο Αξιολογητών Αγγλικής

 

Επιλογή των εξεταστών και βαθμολογητών

Η επιλογή των 3.000 εξεταστών και 300 βαθμολογητών έγινε με βάση:

α) τον επιστημονικό έλεγχο των τυπικών τους προσόντων, δηλαδή των δικαιολογητικών που υποβάλουν με την αίτησή τους, και

β) τα ουσιαστικά τους προσόντα, με βάση προφορικών  συνεντεύξεων που διενεργηθήκαν κατά τη διάρκεια ενημερωτικών σεμιναρίων. Οι συνεντεύξεις έγιναν από ομάδα αξιολογητών, ώστε να διαπιστωθεί η καταλληλότητά των επίλεκτων αξιολογητών για το ρόλο του εξεταστή/ βαθμολογητή σύμφωνα με τα κριτήρια που εκπονήθηκαν στο 1ο υποέργο.

Πραγματοποιήθηκαν τα εξής :

  • Έλεγχος αιτήσεων εκπαιδευτικών με τα συνημμένα τεκμήρια (διπλώματα, πιστοποιητικά κλπ.).

  • Εξέταση των αιτήσεων και δημιουργία καταλόγου επίλεκτων εκπαιδευτικών.

  • Εκπόνηση καταλόγου εκπαιδευτικών.

  • 400 συνολικά επιμορφωτικά σεμινάρια από τους πολλαπλασιαστές  για την εκπαίδευση των εξεταστών προφορικού λόγου σε όλα τα επίπεδα σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας. Κατά τη διάρκεια των σεμιναρίων έγινε αξιολόγηση των ουσιαστικών προσόντων τους.

Παραγωγή επιμορφωτικού υλικού και εκπαίδευση επιμορφωτών

Πραγματοποιηθήκαν τα εξής:

  • Επιλέχθηκαν 30 επιμορφωτές–πολλαπλασιαστές αγγλικής, που ανέλαβαν την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών/εξεταστών προφορικού λόγου.

  • Διενεργήθηκαν 2 ενημερωτικές ημερίδες και 3 επιμορφωτικά σεμινάρια για τους πολλαπλασιαστές των εξεταστών προφορικού λόγου για τα επίπεδα Β1, Β2 και Γ1.

  • Διενεργήθηκαν 2 ενημερωτικές ημερίδες και 2 επιμορφωτικά σεμινάρια για την επιμόρφωση των πολλαπλασιαστών των εξεταστών προφορικού λόγου στα επίπεδα Α1 και Α2.

  • Έγινε εκπόνηση και παραγωγή επιμορφωτικού υλικού για την εκπαίδευση των πολλαπλασιαστών των εξεταστών προφορικού λόγου για τα Επίπεδα Β1,Β2 και Γ1

  • Έγινε εκπόνηση και παραγωγή επιμορφωτικού υλικού για την εκπαίδευση των πολλαπλασιαστών των εξεταστών προφορικού λόγου στο Επίπεδο Α1 και Α2.

Παραγωγή επιμορφωτικού υλικού και διενέργεια σεμιναρίων για εξεταστές

Πραγματοποιήθηκαν τα εξής:

  • 400 συνολικά επιμορφωτικά σεμινάρια από τους πολλαπλασιαστές  για την εκπαίδευση των εξεταστών προφορικού λόγου σε όλα τα επίπεδα σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας. Πριν κληθούν στα σεμινάρια, διενεργήθηκε έλεγχος των συνημμένων τεκμηρίων των αιτήσεών των εκπαιδευτικών,  και κατά τη διάρκεια των σεμιναρίων έγινε αξιολόγηση των ουσιαστικών προσόντων τους.

  • Εκπόνηση και παραγωγή επιμορφωτικού υλικού για την εκπαίδευση των εξεταστών προφορικού λόγου στα Επίπεδα  Β1, Β2 και Γ1.

  • Εκπόνηση και παραγωγή επιμορφωτικού υλικού για την εκπαίδευση των εξεταστών προφορικού λόγου στα Επίπεδα Α1 και Α2.

  • Παραγωγή Επιμορφωτικού οδηγού με τη μορφή εκπαιδευτικού εγχειριδίου για τους εξεταστές προφορικού λόγου για όλα τα επίπεδα

Έλεγχος δεξιοτήτων επιμορφωμένων εξεταστών

Η δράση αυτή στόχο είχε τη συλλογή δεδομένων βάσει των οποίων θα γίνει η τελική κρίση των εξεταστών από ειδικά εκπαιδευμένους παρατηρητές- αξιολογητές. Η συλλογή δεδομένων έγινε μέσω παρακολούθησης του έργου των εξεταστών από τους παρατηρητές-αξιολογητές στις αίθουσες της προφορικής εξέτασης.

Πραγματοποιήθηκαν τα εξής:

  • Εκπόνηση και παραγωγή ερωτηματολογίου παρακολούθησης εξεταστών για τα Επίπεδα  Α1, Α2, Β1, Β2 και Γ1.

  • Διενέργεια  3 ενημερωτικών ημερίδων  και ενός επιμορφωτικού σεμιναρίου για την επιμόρφωση των παρατηρητών των εξεταστών προφορικού λόγου στα επίπεδα Α1, Α2, Β1, Β2 και Γ1.

  • Έλεγχος δεξιοτήτων των εξεταστών προφορικού λόγου από 47 παρατηρητές-αξιολογητές εξεταστών σε εξεταστικά κέντρα σε διάφορες πόλεις της Ελλάδα.

  • Έγινε συγκέντρωση και αξιολόγηση στοιχείων, τελική αξιολόγηση των παρατηρηθέντων εξεταστών και ενημέρωση καταλόγου εξεταστών.

Παραγωγή επιμορφωτικού υλικού και εκπαίδευση συντονιστών

Για την επιμόρφωση και αξιολόγηση του έργου των βαθμολογητών, επιλέχθηκαν δεκαέξι (16) συντονιστές αγγλικής και επιμορφωθηκαν από μέλη ΔΕΠ και έμπειρους εξωτερικούς συνεργάτες. Πιο συγκεκριμένα στο πλαίσιο του πακέτου εργασίας 5:

  • Έγινε εκπόνηση και παραγωγή επιμορφωτικού υλικού την εκπαίδευση των συντονιστών στα Επίπεδα Β1, Β2 και Γ1.

  • Διενεργήθηκαν 4 ενημερωτικές ημερίδες για τους συντονιστές στα επίπεδα Β1, Β2 και Γ1.

Παραγωγή επιμορφωτικού υλικού και εκπαίδευση βαθμολογητών

Στο  πλαίσιο του πακέτου εργασίας 6  πραγματοποιήθηκαν τα εξής:

  • Εκπόνηση και παραγωγή επιμορφωτικού υλικού την εκπαίδευση των βαθμολογητών γραπτού λόγου στα Επίπεδα Β1, Β2 και Γ1.

  • Διενεργήθηκαν  7 επιμορφωτικά σεμινάρια για την αρχική επιμόρφωση και αξιολόγηση των νέων βαθμολογητών γραπτού λόγου.

  • Διενεργήθηκαν  4 ενημερωτικές ημερίδες για τους βαθμολογητές γραπτού λόγου στα επίπεδα Β1, Β2 και Γ1 και 170 σεμινάρια επιμόρφωσης ‘επί το έργο’ για τους βαθμολογητές γραπτού λόγου στα Επίπεδα Β1, Β2 και Γ1.

  • Έγινε Παραγωγή επιμορφωτικού οδηγού με τη μορφή εκπαιδευτικού εγχειριδίου για τους    βαθμολογητές.

 Έλεγχος δεξιοτήτων βαθμολογητών

Ο έλεγχος δεξιοτήτων βαθμολογητών αγγλικής έγινε μέσω της παρακολούθησης του έργου τους από τους δεκαέξι (16) συντονιστές. Το Πακέτο Εργασίας αυτό έχει σκοπό τη συλλογή δεδομένων βάσει των οποίων θα γίνει η τελική κρίση των βαθμολογητών. Πιο συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκαν τα εξής:

  • Εκπόνηση και παραγωγή εντύπων παρακολούθησης βαθμολογητών για τα Επίπεδα Β1, Β2 και Γ1.

  • Έλεγχος δεξιοτήτων των βαθμολογητών γραπτού λόγου στο Bαθμολογικό Kέντρο Αθήνας, από τους συντονιστές βαθμολογητών Αγγλικής. Συγκέντρωση, αξιολόγηση στοιχείων και συμπεράσματα.

  • Τελική αξιολόγηση των βαθμολογητών.

  • Κατάρτιση καταλόγου με τους πλέον κατάλληλους βαθμολογητές.

Το Μητρώο Αξιολογητών Αγγλικής

Σκοπός αυτού του Πακέτου Εργασίας είναι η δημιουργία των Μητρώου Αξιoλογητών Αγγλικής βάσει προδιαγραφών που ορίστηκαν στο πλαίσιο του Υποέργου 1. Οι επί μέρους ενέργειες αυτού του πακέτου εργασίας που πραγματοποιήθηκαν είναι:

  • Συγκέντρωση και καταχώρηση στοιχείων εξεταστών/ βαθμολογητών.

  • Καταχώρηση στοιχείων εξεταστών και βαθμολογητών σε ηλεκτρονικό αρχείο.

  • Δημιουργία νέου αρχείου πιστοποιημένων εξεταστών /βαθμολογητών.

Επιστροφή στα Υποέργα ΣΑΠΙΓ